2009-04-30

Puszyste bułeczki z cebulą i makiem


Miękkie i puszyste śniadaniowe bułki z delikatną nutą duszonej cebuli.
Będą smakować tym wszystkim, którzy lubią pieczywo w stylu bułek hamburgerowych. Tego typu bułeczki piekę zwykle z mąki tortowej, ale można wykorzystać właściwie dowolny rodzaj mąki pszennej
.

Puszyste bułeczki z cebulą i makiem

Zaczyn:
100 g mąki pszennej
65 g wody
1/8 łyżeczki drożdży instant

Wymieszać, przykryć i odstawić na 12-16 godzin w temp. pokojowej.

Następnie do zaczynu dodać:
320 g mąki pszennej
150 g wody
1 łyżeczka drożdży suszonych instant
1 jajko
1,5 łyżeczki soli
1,5 łyżki cukru
60 g masła
20 g mleka w proszku
1 średniej wielkości cebula - drobno pokrojona i zeszklona na maśle
1 łyżka maku

Składniki wyrobić ręcznie lub mikserem i odstawić w ciepłe miejsce na 1 godzinę.
Po tym czasie ciasto powinno podwoić objętość.
Podzielić je na 9 części i uformować bułki.
Ułożyć je na blasze, przykryć ściereczką i odstawić do wyrastania na ok. godzinę (do półtorej, powinny wyraźnie urosnąć).
Piekarnik nagrzać do 190 st C.
Bułeczki posmarować mlekiem, wstawić do piekarnika i piec 15-20 minut.
Ostudzić na kuchennej kratce.

Smacznego!

13 komentarzy:

Majana pisze...

Wyglądają prześlicznie ! Piękne, delikatne zdjęcie :)
Zachciało mi się pysznych,świeżych pachnących bułeczek na śniadanie :)
Pozdrawiam:0

Agata pisze...

Na pewno wypróbuję!

margot pisze...

Lisko ,ja myślisz mogłabym je upiec na mace razowej orkiszowej?Udadzą się?

marysia pisze...

a ja tak sobie myslę kto jest w stanie pochłonąc te wszystkie wypieki i zachowac jeszcze w miare przyzwoite gabaryty

Liska pisze...

Margot - myślę, że spokojnie :)

Marysiu - zawsze są chętni, gabaryty też w normie ;)

margot pisze...

to ja je w najbliższym czasie zrobię :D

Anonimowy pisze...

Lisko ! zaniepokojeni jestesmy Twoim przydlugim milczeniem. Prosimy o dalsze rewelacje.A tak juz na marginesie,to czy moglabys wyjasnic mi co to sa: ciemierzyca, ciecierzyca i cieciorka ?

Unknown pisze...

"100 g mąki pszennej
65 g wody
1/8 łyżeczki drożdży instant"

Z tego wychodzi twarda klucha - tak ma być?

Liska pisze...

Jacku, tak ma być. Po 12-18 h zaczyn zrobi się dużo rzadszy, dzięki drożdżom.

Anka Lublinianka pisze...

Właśnie łyknęłam jedną taką bułeczkę, bo skończyły się studzić. Zrobiłam po raz pierwszy - zaczynam dopiero. Trochę mi ciasto nie chciało rosnąć i nie wyszły takie wysokie, jak na zdjęciu, ale SMAK! Są wyborne, szkoda, że tylko 9 wychodzi. Jestem przeszczęśliwa. Ciekawe, jak Jackowi się udało...

Anonimowy pisze...

czy jeśli nie mam mleka w proszku to mogę je pominąć lub część wody zastąpić zwykłym mlekiem? :)

a tak btw to mleko w proszku używane do pieczenia to to samo, które daje się dzidiom?:D

pozdrawiam :)

Liska pisze...

Tak, możesz wodę zastąpić zwykłym mlekiem.
Tak, chodzi o zwykłe mleko w proszku, ja akurat używam pełnego.

Liska pisze...

Tak, możesz wodę zastąpić zwykłym mlekiem.
Tak, chodzi o zwykłe mleko w proszku, ja akurat używam pełnego.