2008-01-24

Ciasteczka orzechowe z Linz



Ciasteczka z Linz

Ilość: ok. 30 sztuk

200 g miekkiego masła
2/3 szkl cukru
2 jajka
1 cukier waniliowy
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
1/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka skórki cytrynowej

100 g orzechów laskowych, zmielonych, ale niezbyt drobno

1/2 słoika dżemu malinowego (bez pestek) lub wiśniowego (nie miałam, wiec użyłam truskawkowego)

Piekarnik nagrzać do temp. 170 st C (lub 150 termoobieg)

Zmiksować masło z cukrem, następnie dodawać po jednym jajku i wanilię.
W drugiej misce wymieszać suche składniki (oprócz orzechów!) i stopniowo dodawać je do masy maslanej. Kiedy wszystko ładnie sie połączy, przykryć miskę szczelnie folią i schłodzić minimum 30 minut.

Kiedy masa sie schłodzi, formować kulki o srednicy 2 cm. (Masa bedzie lekko klejąca, ale nie należy dodawać mąki). Każdą kulkę obtoczyć w mielonych orzechach i ułożyć na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce w odstępach co 2,5 cm.
Wstawić do piekarnika i piec 8 minut.
Wyjąc blachy z pieca i w każdym ciasteczku kciukiem zrobić wgłębienie.
Wstawic z powrotem do piekarnika na 8 minut.
W garnuszku podgrzać dżem.
Wyjąć ciasteczka z pieca, do każdego wgłębienia włożyć 1/2 łyżeczki dżemu. wstawić do piekarnika na 2 minuty.
Ostudzić.

Smacznego!





5 komentarzy:

Jobove - Reus pisze...

very good blog, congratulations
regard from Catalonia Spain
thank you

hazo pisze...

Dziś upiekłam. Trochę z przygodami, bo nie wiem czemu wydawało mi się, że kulki mają być 3 cm. I w związku z tym wyszła mi jedna blacha mutantów, ale druga już normalna. Nie chciało mi się iść po orzechy laskowe i obtoczyłam we włoskich. Bardzo dobre, ale zapomniałam, że mój żołądek nie toleruje proszku do pieczenia. Jutro biorę do pracy - będzie uczta.

Anonimowy pisze...

cudowne, przepyszne ciasteczka! :) od dziś stały się moimi ulubionymi. Dziękuję!

Agatha pisze...

Lisko czy mozna je przechowywac powiedzmy okolo tygodnia w puszce? czy tez trzeba je zjesc od razu?

Przepisy ze zdjęciami pisze...

Ciastka wyglądają rewelacyjne.